Konstrukcja mechanizmu tylnego kola

Konstrukcja mechanizmu tylnego koła . Zasada działania:na ramie pługa jest przegubowo umocowana dwuramienna dźwignia, której jeden koniec jest związany za pomocą cięgła ze wspornikiem osi koła polowego, a drugi koniec zaopatrzony jest w rolkę opierającą się o tuleję, w której jest osadzone kolano półosi koła tylnego. Przy podtaczaniu koła polowego,ramię jego osi pociągnie cięgło złączone z górnym końcem dwuramiennej dźwigni. Dolny koniec tej dźwigni będzie odchylać się w prawo i będzie przestawiać tuleje, a z nią półoś tylnego koła; przez co koło tylne będzie podtaczać się pod pług. Dla odciążenia płozu tylnego korpusu i tym samym dla zmniejszenia oporu pługa tylne koło ustawia się tak, by płóz tylnego korpusu pługa był. podniesiony ponad dnem bruzdy na 1,0-2,0 cm. Ustawienie stałe tylnego koła wykonuje się za pomocą śrub regulujących. Cięgło regulujące podczas pracy pługa. powinno być luźne. Przy przestawieniu pługa w położenie transportowe Cięgło to powinno zapewnić dostateczne podniesienie korpusu pługa ponad ziemię. W razie zbyt małego podniesienia korpusów pługa cięgło skraca się. Celem zmniejszenia bocznego nacisku na płóz ostatniego korpusu tylne koło ustawia się pochyło. Dla ułatwienia podnoszenia i celem. złagodzenia uderzeń przy opuszczaniu, pługi są zaopatrzone w amortyzacyjne sprężyny. Jeden koniec każdej sprężyny jest przytwierdzony do ramy pługa, a drugi do wspornika osi. W czasie pracy pługa sprężyny zawsze są rozciągnięte (napięte). Przy podnoszeniu pługa sprężyny kurczą się i ułatwiają podtaczanie kół pod ramę. [hasła pokrewne: drzwi wiatrak opinie , brico torun , porotherm dryfix ]

Powiązane tematy z artykułem: brico torun drzwi wiatrak opinie porotherm dryfix