Przez przestawianie dźwigni w poÅ‚ożenie coraz to wyższe koÅ‚o polowe podnosi siÄ™ coraz, wyżej, a ramiÄ™ półosi w tym wypadku zmienia swe poÅ‚ożenie w stosunku do ramy i bÄ™dzie coraz mniej nachylone. PrzesuwajÄ…c w ten sposób dźwigniÄ™ po wycinku zÄ™batym zmuszamy dolny koniec półosi razem z koÅ‚em polowym do zmiany poÅ‚ożenia wzglÄ™dem ramy. Przez to osiÄ…gamy. odpowiednie ustawienie polowego koÅ‚a, stosownie do wiÄ™kszej lub mniejszej głębokoÅ›ci orki. W drugim wypadku, przy przejÅ›ciu w poÅ‚ożenie transportowe, dźwigniÄ™ zatrzaskuje siÄ™ na wycinku zÄ™batym. W tym wypadku oÅ› koÅ‚a polowego i jej. ramiÄ™ majÄ… możność obrócić siÄ™ w Å‚ożysku. To przestawienie dokonuje siÄ™ za pomocÄ… automatu, który kierowca włącza przez szarpniÄ™cie do przodu za sznurek przymocowany do dźwigni . Dźwignia przesunie siÄ™ wtedy ku przodowi, a rolka wysunie z zagłębienia tarczy. Przy tym oÅ› ma możność obracania siÄ™ razem z koÅ‚em bo zapadka pod naciskiem sprężyny łączy siÄ™ z jednym z wystÄ™pów koÅ‚a zapadkowego . Razem z osiÄ… bÄ™dzie obracać siÄ™ również kolano . PrzesuniÄ™cie kolana do góry przestawi pÅ‚ug-w poÅ‚ożenie transportowe, a w dół w poÅ‚ożenie robocze. Obrót osi razem z koÅ‚em bÄ™dzie trwać do momentu, gdy rolka pod naciskiem sprężyny wpadnie w drugie zagłębienie tarczy i odepchnie zapadkÄ™ automatu od koÅ‚a zapadkowego. Na tarczy sÄ… dwa zagłębienia poÅ‚ożone na przeciwlegÅ‚ych punktach Å›rednicy tarczy. Jedno odpowiada poÅ‚ożeniu rolki w czasie transportu, drugie zaÅ› – w czasie orki. Jak już podkreÅ›lono wyżej, półoÅ› koÅ‚a polowego jest osiÄ… powodujÄ…cÄ… ruch reszty mechanizmu podnoÅ›nika. Przy podtaczaniu koÅ‚a polowego pod ramÄ™ podtaczajÄ… siÄ™ również pozostaÅ‚e koÅ‚a. Dokonuje siÄ™ to przy pomocy odpowiednich mechanizmów koÅ‚a bruzdowego i koÅ‚a tylnego. [hasÅ‚a pokrewne: mrówka pl , bricoman warszawa poÅ‚czyÅ„ska , mrówka praca ]
Powiązane tematy z artykułem: bricoman warszawa połczyńska mrówka pl mrówka praca