Nowoczesna architektura : True Grid / Dürig AG, Pöyry Infra AG, Klaus Zweibrücken

maaars architekturvisualisierungen Architekci: Dürig AG, Pöyry Infra AG, Klaus Zweibrücken Lokalizacja: Zurych, Szwajcaria Planowanie kosztów: Caretta + Weidmann Błyskawica Projekt: Amstein + Walthert Renders: maaars architekturvisualisierungen Projekt jest zdeterminowany przez ekstremalne warunki witryny poprzez jej lokalizację (w granica rozległego pola torów głównego dworca w Zurychu, z różnymi poziomami i geometrią istniejącej stacji), jego miejską skalą, węzłem komunikacyjnym (wymiana z pociągami, tramwajami, autobusami, samochodami, pasażerami) i bardzo restrykcyjnymi warunkami drugorzędnymi (ograniczenie możliwości podpór konstrukcyjnych ze względu na konieczność bez przeszkód torowisk, wąskich platform, procesu budowy).
Poproszono go o wyjaśnienie rozwiązania tej złożonej sytuacji, a jednocześnie o odpowiedni symbol z charakterystyczną jakością, aby podkreślić znaczenie wciąż rozwijającej się nowej dzielnicy Zurich West.
.
maaars architekturvisualisierungen Nowa stacja jest zorganizowana na dwóch poziomach.
Platformy na niższym poziomie są całkowicie pokryte ogromną konstrukcją pokładową, która jest przerywana i podkreślana jedynie przez stopniowe schody i windy na perony.
Odkryty pokład publiczny na poziomie mostu drogowego służy jako rozległy dystrybutor dla osób dojeżdżających do pracy, a jednocześnie jako plac publiczny, na którym spryskiwane są również obiekty handlowe.
Pokład ten, jako platforma, staje się powiększoną częścią Nowa dzielnica miasta, oferująca nowe walory oraz nieznany i nieoczekiwany widok Zurychu na rozległe pole torów kolejowych.
Chodzi o stworzenie przestrzeni publicznej, a nie budynku.
Schematy Miejsce jest oznaczone dwiema mocnymi geometriami: pierwsza z liniowych torów kolejowych biegnących z zachodu na wschód, a druga z betonu Hardbrücke (most dla ruchu drogowego) biegnąca z północy na południe, która przecina tory pod niemal prostopadłym kątem.
Przerywana, z wyglądu ciężka konstrukcja nośna zajmuje te dwa główne kierunki, niesie pokład od góry i ustanawia praktycznie strefę wolną od konstrukcji na poziomie peronu.
Tak więc platforma i platforma są strukturalnie oddzielone i niezależne od siebie.
Zapewnia to maksymalną elastyczność przestrzeni, również na potrzeby przyszłe, poprzez minimalne wsparcie strukturalne na poziomie torów kolejowych.
.
Dürig AG Podstawowa struktura składa się z dwunastu kolumn, które przenoszą na szerokim przęśle sześć dźwigarów w przekroju i cztery dźwigary w poprzek.
Ponieważ most drogowy przejeżdża przez pokład na tym samym poziomie wysokości, pokład jest podzielony na dwie platformy, które są osobno zawieszone na konstrukcji nośnej po obu stronach mostu drogowego.
Wybrana konstrukcja wykonana z belek stalowych umożliwia równoległą konstrukcję, która jest zgodna z kierunkiem pociągów.
W celu ochrony konstrukcji i wyrazu architektonicznego belki są pokryte panelami aluminiowymi, co podkreśla charakterystyczną jakość konstrukcji.
.
Dürig AG Każda platforma stacji jest dostępna z czterema schodami, co umożliwia dobrą i wygodną dystrybucję pasażerów nawet w godzinach szczytu.
Obszerna struktura pokładu oferuje również dużo miejsca dla przystanków autobusowych i tramwajowych na poziomie mostu, tak jak w przypadku dodatkowych zastosowań, takich jak kiosk, bary lub schrony rowerowe.
Prosta i odkryta struktura daje użytkownikowi poczucie przejrzystości i pozwala na oglądanie okolicznej okolicy, zakotwiczając nową stację w okolicy.
.
Dürig AG Odpowiedzią na skomplikowany, trudny, ciasny i nieatrakcyjny obiekt jest w swojej architekturze bardzo prosta, bezpośrednia i hojna interwencja, tworząca otwarty, funkcjonalny i dynamiczny rynek miejski o przełomowych walorach, nie tylko dla tej konkretnej części miasta, ale dla miasta Zurychu jako całości.
Elewacja południowa
[więcej w: srebro lokacyjne, utylizacja eternitu, Paletyzatory ]

Powiązane tematy z artykułem: Paletyzatory srebro lokacyjne utylizacja eternitu