Mechanizm kola bruzdowego

Mechanizm koła bruzdowego podobnie jak mechanizm koła polowego składa się z pięciu części, a mianowicie: ramy, wspornika sztywno przymocowanego do półosi koła bruzdowego, dźwigni koła bruzdowego, cięgła, wycinka zębatego oraz wspornika umocowanego na półosi koła polowego. W czasie pracy pługa koło bruzdowe toczy się zawsze po dnie bruzdy i dlatego, niezależnie od głębokości orki, powinno ono być ustawione na tym samym poziomie co dno bruzdy. Wyjątek stanowi tylko wyoranie pierwszej bruzdy, gdy bruzdowe koło podnosi się mniej więcej na połowę głębokości orki. Właściwe ustawienie koła dokonuje się przy pomocy dźwigni przesuwanej po odpowiednim wycinku zębatym. Ze względu na to, że wsporniki kół polowego i bruzdowego złączone są cięgłem, przy podtaczaniu. koła polowego koło bruzdowe również podtacza się pod ramę pługa i podnosi ją w górę. Przy automatycznym podnoszeniu pługa w położenie transportowe dźwignia koła bruzdowego powinna być zamocowana nieruchomo na wycinku zębatym. Pług marki P-5-35 w odróżnieniu od pługa marki K-412-D jest zaopatrzony śrubowymi urządzeniami do ustawiania koła polowego i bruzdowego. Pokręcając korbami ustawia się koła w żądanej pozycji. Tylne koło, jak było już powiedziane, jest przeznaczone do tworzenia trzeciego punktu podparcia pługa. [patrz też: piorunochron aktywny , bricoman warszawa połczyńska , pompa ciepła cwu ]

Powiązane tematy z artykułem: bricoman warszawa połczyńska piorunochron aktywny pompa ciepła cwu