Architektura 21szego wieku : Muzeum Serlachius Wejście do konkursu Gösta / Studio Eero Lunden (Helsinki, Finlandia) + Eric Tan z PinkCloud.DK

Czy doświadczenie sztuki można poprawić poprzez architekturę.
Białe ściany + Pojedyncze pokoje = Dobre muzeum.
Projekt Muzeum Serlauchiusa, projekt Eero Lunden Studio, stara się odejść od tej mantry, rozwijając architekturę, która bezpośrednio ułatwia interakcję człowieka ze sztuką.
To przekonanie Eero Lunden Studio, że doświadczenie sztuki można poprawić dzięki innowacyjnej architekturze i nowym doświadczeniom przestrzennym.
Projekt Maison Promino ma na celu osiągnięcie dwóch głównych celów: stworzenie inspirującej architektury, która poprawi wizerunek Muzeum Sztuki Serlachius na całym świecie i zapewni prawdziwie wyjątkowe wrażenia muzealne, łącząc zwiedzających ze sztuką, jak nigdy dotąd.
MANSION GÖSTA + EXTENSION = NOWY MUZEUM PODMIOTU I TOŻSAMOŚCI Plan nowego przedłużenia to rozszerzenie o wielkości 4 700 m2, składające się z 4 pięter i piwnicy.
Jest strategicznie usytuowany w sąsiedztwie Muzeum Serlachius.
Lokalizacja ta pozwala architekturze uwypuklić charakter istniejącej instytucji, przy jednoczesnym zachowaniu znacznej części otaczającej przyrody.
Proste wejście łączące powstaje w przestrzeni pomiędzy istniejącym i nowym budynkiem, umożliwiając łatwy dostęp między dwoma budynkami.
Nowy budynek stanie się centrum zainteresowania podczas wchodzenia na nowy dziedziniec muzeów, podczas gdy stary dwór nadal utrzymuje swoją dominującą pozycję w krajobrazie.
NIEPRODUKOWANE DOŚWIADCZENIE DZIAŁALNOŚCI SZTUKI I KULTURY Zachowując koncepcję muzeum sztuki jako jednolitą przestrzeń dla zwiedzających, projekt zawiera możliwie najmniej przeszkód.
Osiąga się to poprzez łączenie różnych funkcji muzeum za pomocą innowacyjnego systemu konstrukcyjnego.
Zamiast wykorzystywać typową siatkę słupów, konstrukcja przenosi się na elewację budynku, aby uzyskać atmosferę całkowitej ciągłości.
Wszystkie główne funkcje publiczne tworzą nieprzerwane przestrzenie na każdym piętrze, podczas gdy funkcje pomocnicze (kuchnia, toalety, przechowywanie itp.) Zostały przesunięte między płytami, aby zaoferować doświadczenie architektury, która jest całkowicie poświęcona doświadczaniu sztuki i kultury.
JEDNOOSOBOWY DIALOG POMIĘDZY SZTUKĄ I INDYWIDUALNYM WYKORZYSTANIEM Aby doświadczyć sztuki w zupełnie nowy sposób, przestrzeń wystawiennicza została zaprojektowana w celu stworzenia nowego rodzaju dialogu między sztuką a zwiedzającym.
Spadziste powierzchnie, które otaczają płaskie powierzchnie wystawowe, zapraszają gości do zatrzymania się i do poznania sztuki z czasem i zaangażowaniem.
Zamiast sztywnej sekwencji przestrzennej, która zmusza odwiedzających do pośpiechu z galerii do drugiej.
Ogólna koncepcja przestrzenna zachęca ludzi do ustalenia własnego tempa i choreografii dla własnego unikalnego doświadczenia muzealnego.
WYDAJNOŚĆ ŚRODOWISKA POPRZEZ SYSTEM PODWÓJNEGO SYSTEMU FAZYADZENIA Zaawansowany system muzealnych elewacji został zaprojektowany tak, aby budynek był maksymalnie energooszczędny.
Dwuwarstwowy system fasad tworzy strefę buforową wokół budynku, umożliwiając nam reagowanie na zmiany zewnętrznych warunków klimatycznych poprzez sterowanie chłodnymi i ciepłymi przepływami powietrza z różnych przestrzeni przez strefę buforową i odwrotnie.
Systemy elewacji betonowych nośnych zaprojektowano w taki sposób, że pomimo bogatej i zróżnicowanej perspektywy można je wyprodukować z prefabrykowanych elementów modułowych, które obniżają koszty w porównaniu z systemami żeliwnymi.
Wymiary i usytuowanie otworów w skórze budynku są optymalizowane w zależności od ich bezpośredniego światła słonecznego, aby maksymalnie wykorzystać naturalne ogrzewanie i światło.
Płyty budynku są wstępnie naprężonymi płytami betonowymi, które są połączone z fasadą, tworząc jeden spójny system konstrukcyjny.
Elementy elewacji są gięte zgodnie z naprężeniami płyt, aby stworzyć zoptymalizowany system konstrukcyjny, który jest przyjazny dla środowiska, bez uszczerbku dla walorów architektonicznych budynku.
rendering Architekt: Eero Lunden Studio (Helsinki, Finlandia) + Eric Tan z PinkCloud.DK Lokalizacja: Mänttä, model modelowy w Finlandii
[przypisy: kostka granitowa, Paletyzatory, płytki kamienne ]

Powiązane tematy z artykułem: kostka granitowa Paletyzatory płytki kamienne